Calypso jest obecne na polskim rynku nieprzerwanie od 1959 roku. To zarówno zaleta, jak i wada. Starsze grupy konsumentów sympatyzują z firmą i dobrze znają markę, co zarazem stanowi przeszkodę w dotarciu do młodszych konsumentów. Zmierzyliśmy się z trudnym wyzwaniem stworzenia komunikacji marketingowej i strategii, które wzbudzą zainteresowanie marką we wszystkich grupach wiekowych.
W 2016 roku zaprojektowaliśmy opakowanie lodów waniliowych Calypso i przeprowadziliśmy kampanię marketingową, wprowadzającą nowy produkt na rynek lokalny. Strategia opierała się na głównym atucie marki - jej długiej obecności w branży. Odwołaliśmy się do sentymentu konsumentów wobec Calypso. Promocji produktu towarzyszyło hasło „przywróć smak dzieciństwa”. Tradycyjna receptura produktu opiera się na wysokiej jakości składnikach i prawdziwej śmietance, która nadaje lodom wyjątkowy smak i aksamitną, kremową konsystencję. Te elementy nawiązują do klasyki, czyli pysznych, naturalnych lodów. Takie podejście sprawiło, że skoncentrowaliśmy się na pozytywnych wspomnieniach konsumentów i sympatii do produktu.
W latach 60-tych, 70-tych i 80-tych nieoficjalnym symbolem marki Calypso były retro-lodówki. Często pojawiały się na fotografiach Gdańska z tamtego okresu. To zainspirowało nas do zaprojektowania kreskówkowego mężczyzny z wąsami, pchającego charakterystyczny wózek do lodów Calypso. Tę postać możesz znaleźć na opakowaniu produktu oraz w wielu materiałach promocyjnych, w tym na banerach reklamowych w wagonach podmiejskich. Latem 2016 i 2017 r. zorganizowaliśmy również degustacje w regionie pomorskim. Z naszą pomocą firma zaczęła korzystać z narzędzi komunikacji online i mediów społecznościowych, co spowodowało ogromny wzrost świadomości marki.