Browar Amber - wielki rebranding

Browar Amber to klient, z którym współpracujemy najdłużej. Wspólnie zrealizowaliśmy wiele projektów i wydarzeń, ale naszym największym wyzwaniem był, jak dotąd, całkowity rebranding linii głównych produktów browaru.

W 2003 r. browar wypuścił swojego bocka i od tamtej pory zaczął koncentrować się na budowaniu marki, proponującej różne style piwne. Rynek był wtedy nasycony piwami typu lager, więc pomysł Browaru odniósł natychmiastowy sukces. To przekonało właścicieli do rozszerzenia oferty i warzenia piw w innych stylach, z osobnymi pomysłami marketingowymi i różnymi etykietami. Działania pozytywnie wpłynęły na zwiększenie świadomości marki i jej popyt wśród konsumentów. Do roku 2015 nagrodzono kilka piw, uwarzonych w różnych stylach przez Browar Amber: Żywe, Granda, Pszeniczniaka, Złote Lwy i Johannesa. Okazało się, że nie tylko my wymyśliliśmy taką strategię marketingową. Na rynku pojawiło się wiele piw, będących świadectwem indywidualnego podejścia marketingowego, przez co piwa Browaru Amber stały się mniej widoczne na sklepowych półkach. Właśnie wtedy browar uznał, że potrzebuje rebrandingu i unifikacji swoich głównych marek.

brown bottle of Pszeniczniak and yellow cardboard, and next to it is a brown bottle of Koźlak and a red cardboard
a brown bottle of Złote Lwy beer and a brown and beige carton, and next to a brown beer bottle Żywe and light brown carton
brown Johannes beer bottle and blue cardboard box, and next to brown APA beer bottle and green cardboard box
brown bottle of Czarny Bez beer and purple carton, next to a brown bottle of Grand beer and a brown carton

Postanowiliśmy połączyć różne linie produktów klienta i nadać im wspólną nazwę: „Specjalność Pomorza”. Zadanie nie było łatwe, ponieważ konsumenci byli silnie przywiązani do wizerunku marki, tak więc planowaną zmianę musieliśmy przeprowadzić płynnie i dogłębnie. Najważniejsze cechy każdej marki zostały określone i zachowane w nowym projekcie, który wyjaśnia, że piwa były warzone przez tę samą firmę, ale ich specyfika jest odrębna. Do każdego z nich podeszliśmy indywidualnie. Takie rozwiązanie zwiększyło świadomość marki i umożliwiło dalszy rozwój linii produktów.

Mając na uwadze pierwotną grupę docelową, stworzyliśmy strategię, która zaspokoi potrzeby zarówno młodszych, jak i tych bardziej dojrzałych konsumentów. Tożsamość marki została odświeżona. Jeśli chodzi o doświadczenie klienta, skuteczność rebrandingu najlepiej widać na podstawie sprzedaży produktów, które są obecnie dobrze widoczne, a ich komunikacja dostosowana do klienta, zarówno w kanałach offline, jak i online (Facebook, Instagram, Twitter). Kluczem do sukcesu była zmiana etykiet i uczynienie ich bardziej specjalistycznymi. Na każdej z nich umieściliśmy m.in. opis stylu piwnego. Ważnym elementem naszej pracy było przedstawienie misji Browaru Amber, zaprezentowanie stylu każdego z piw i historii jego powstania, a także uwzględnienie propozycji podania oraz podanie dokładnego składu produktów.

Czy jesteś zainteresowany
wyceną?

Znajdź nas:
Al. Grunwaldzka 472 B Olivia 4 – poziom 0/1/3
80-309 Gdańsk

Kontakt email:
yazgot@yazgot.com.pl

Kontakt telefoniczny:
+48 601 641 665,
+48 609 117 909







Wpisz kod: captcha

Turn the phone
Turn the phone