Lody Calypso – przywróć smak dzieciństwa

Nasza współpraca z Calypso (Lodmor S.A.) przypominała podróż do lat dzieciństwa, ale była zarazem przygodą, wiodąca przez kilka świetnych projektów. Wspólnie przeprowadziliśmy rebranding najbardziej znanego smaku lodów Calypso, wypuściliśmy na rynek zupełnie nową linię egzotycznych smaków lodów i bardzo ważną linię deserów lodowych, które powstały specjalnie na 60. rocznicę działalności klienta. Z naszą pomocą firma zaczęła też korzystać z narzędzi komunikacji online i mediów społecznościowych.

Calypso jest obecne na polskim rynku nieprzerwanie od 1959 roku. To zarówno zaleta, jak i wada. Starsze grupy konsumentów sympatyzują z firmą i dobrze znają markę, co zarazem stanowi przeszkodę w dotarciu do młodszych konsumentów. Zmierzyliśmy się z trudnym wyzwaniem stworzenia komunikacji marketingowej i strategii, które wzbudzą zainteresowanie marką we wszystkich grupach wiekowych.

promotional graphics: information about a great tasting, an elderly gentleman pushing an ice cream and umbrella cart, blue-gray background
white and blue packaging of Calypso ice cream, a character pushing an ice cream cart

W 2016 roku zaprojektowaliśmy opakowanie lodów waniliowych Calypso i przeprowadziliśmy kampanię marketingową, wprowadzającą nowy produkt na rynek lokalny. Strategia opierała się na głównym atucie marki - jej długiej obecności w branży. Odwołaliśmy się do sentymentu konsumentów wobec Calypso. Promocji produktu towarzyszyło hasło „przywróć smak dzieciństwa”. Tradycyjna receptura produktu opiera się na wysokiej jakości składnikach i prawdziwej śmietance, która nadaje lodom wyjątkowy smak i aksamitną, kremową konsystencję. Te elementy nawiązują do klasyki, czyli pysznych, naturalnych lodów. Takie podejście sprawiło, że skoncentrowaliśmy się na pozytywnych wspomnieniach konsumentów i sympatii do produktu.

W latach 60-tych, 70-tych i 80-tych nieoficjalnym symbolem marki Calypso były retro-lodówki. Często pojawiały się na fotografiach Gdańska z tamtego okresu. To zainspirowało nas do zaprojektowania kreskówkowego mężczyzny z wąsami, pchającego charakterystyczny wózek do lodów Calypso. Tę postać możesz znaleźć na opakowaniu produktu oraz w wielu materiałach promocyjnych, w tym na banerach reklamowych w wagonach podmiejskich. Latem 2016 i 2017 r. zorganizowaliśmy również degustacje w regionie pomorskim. Z naszą pomocą firma zaczęła korzystać z narzędzi komunikacji online i mediów społecznościowych, co spowodowało ogromny wzrost świadomości marki.

three colorful packages of Calypso ice cream: yellow with a taste of salty caramel, white and silver with a taste of coconut and red with a taste of kukułka candy    
Latem 2019 roku marka Calypso obchodziła 60. urodziny. Z okazji tego ważnego wydarzenia, zaczęliśmy przygotowania z dużym wyprzedzeniem. Zaprojektowaliśmy specjalne opakowania linii deserów lodowych. Po raz kolejny nawiązaliśmy do długiej tradycji marki. Wiele osób ma miłe wspomnienia z dzieciństwa, związane z jedzeniem lodów Calypso. Właśnie dlatego postanowiliśmy skupić się na „dzieciach Calypso”. Narrację oparliśmy na autentycznych osobach, związanych z marką. Na opakowaniach umieściliśmy zdjęcia z dzieciństwa, m.in. kierownika sprzedaży Calypso, kierownika produkcji, oddanego miłośnika lodów i człowieka, który zarobił swoją pierwszą pensję, sprzedając lody Calypso na plaży. Ta koncepcja odzwierciedla znaczenie marki dla różnych osób, zahaczając przy tym o kwestię społecznej odpowiedzialności biznesu. Nasze działania marketingowe koncentrowały się na autentycznych ludziach i na ich doświadczeniach z marką.
four colorful packages of Calypso ice cream (orange, green, light pink and dark pink)

Czy jesteś zainteresowany
wyceną?

Znajdź nas:
Al. Grunwaldzka 472 B Olivia 4 – poziom 0/1/3
80-309 Gdańsk

Kontakt email:
yazgot@yazgot.com.pl

Kontakt telefoniczny:
+48 601 641 665,
+48 609 117 909






Turn the phone
Turn the phone